דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ראיה ממוחשבת עוזרת ללקויי- ראייה 

מאת    [ 17/01/2012 ]

מילים במאמר: 335   [ נצפה 2189 פעמים ]

חוקרים איטלקיים בוחנים את השימוש בראיה ממוחשבת (Computer Vision) כדי לסייע לאנשים בעלי לקות ראיה עם התמודדותם בתחבורה הציבורית. איתור וזיהוי אוטומטי זה של ניתוח תמונה בעזרת מצלמה חכמה, הישר ממכשיר הסמארטפון האישי, יוכל לאפשר לאדם בעל לקות ראיה לדעת את מספר קו האוטובוס המתקרב לתחנה בטרם הגעתו.

טכנולוגיית ראיה ממוחשבת גיאומטרית (vision technology) בשילוב עם יכולת עיבוד תמונה (Image Processing) באמצעות מצלמה חכמה, משומשת לצורך מיקום וזיהוי מדויקים של מספר קו האוטובוס בעזרת מכשיר הסמארטפון האישי. מדובר בשיטה שימושית, חדשנית ויעילה עבור אנשים לקויי ראיה באזורים עירוניים שונים.

פיתוח שיטה זו הינו מאתגר ביותר, מאחר והתאמה גיאומטרית סטנדרטית לתמונות הללו עשויה להיכשל בשל שפע מסיחים שונים כגון שינויים בתאורה, צלליות ועיוותים בפרספקטיבת המצלמה החכמה ועוד. בעיות אלו ועוד נפתרות על ידי איתור גיאומטרי של הגורמים העיקריים בחזית האוטובוס, וליטושם מחדש על ידי התאמה גיאומטרית מדויקת עוד יותר.

שיטה חדשנית של machine vision זו, פועלת בזמן אמת ולפי תוצאות ניסויים שנעשו, הינה שיטה מדויקת בשיעור הזיהוי ובאמינות. טכנולוגיית ראיה ממוחשבת מתקדמת זו, מאפשרת לאדם בעל ליקויי ראיה הממתין לאוטובוס בתחנה, לדעת את מספר הקו של האוטובוס המתקרב אליו וכל זאת באמצעות מכשיר הסמארטפון שבידיו.

כאשר האדם הממתין בתחנה שומע כי מתקרב אוטובוס, הוא מכוון אל האוטובוס את מכשיר הסמארטפון, ובעזרת צילום בודד במצלמה החכמה (vision camera) נעשה זיהוי מספר הקו המתקרב, המועבר לאדם הממתין באמצעות התרעה קולית. כל זאת נעשה בעזרת אלגוריתמים מורכבים המסוגלים להבחין ולנתח במידה מדויקת את תמונת האוטובוס ומספרו. עם זאת , מומלץ לצלם מספר תמונות על מנת לקבל את הזיהוי המדויק והאמין ביותר.

התמונה הראשונה ב- vision inspection מצולמת ברמה של 3 מגה פיקסל, לאחר זאת תמונה זו מעובדת שנית ברמה של 0.75 מגה פיקסל. לאחר שורה של ניתוחים מורכבים של המצלמה החכמה, מספר הקו של האוטובוס מבודד משאר גורמים מסיחים שונים, ונעשה הזיהוי של מספר הקו והודעתו הקולית לאדם הממתין לו.

מסתמן כי טכנולוגיית הראיה הממוחשבת משמשת תפקיד חיוני ושימושי ביותר, בהיותה מספקת "עיניים רואות" לאנשים שלהם אין יכולת זו.  ניתן כאן פתרון יעיל ונוח להעברת מידע חיוני לאנשים בעלי ליקויי ראיה, ובכך מסייע להם להתנייד ממקום למקום, ללא מכשול הראיה. 

 

וייב טכנולוגיות ראייה ממוחשבת
פתרונות עיבוד תמונה מותאמי לקוח לתעשייה ולעסקים
 בקרת איכות אוטומטית, זיהוי תוצרת פגומה, מיון אוטומטי, זיהוי ויזואלי של פגמים או פיגמנטים, זיהוי טקסט וניתוח תמונה, מדידת רכיבים סטטיים ונעים, ועוד..




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב